Babyshower?

Her er et bestillings-eksempel til en sjov babyshower:

Sammensæt din egen bestilling her

Eller lad os hjælpe: +45 70 22 83 88. Vi ved, hvad – og hvor meget – du skal bruge til en babyshower.

babyshower - tommytelt

Babyshower

Babyshower er et relativt nyt tiltag i den danske fest-ordbog. I TommyTelt elsker vi alle former for fester, og vi mener derfor også, at et babyshower er en god idé. Det er hårdt at være gravid. Det er hårdt, at livet snart ændres drastisk. Det er hårdt – men fantastisk. Som ven, veninde, kæreste eller ægtefælle er det din opgave at minde hovedpersonen om, at det er ALLE anstrengelserne værd, og at personen har støtte til ALLE sider. Hvordan sørger man lige for det? Man arrangerer en storslået babyfest, der fejrer den kommende mor og den igangværende graviditet. I TommyTelt kan vi hjælpe dig med at afholde en fest, som din ven, kæreste, kone eller veninde vil sætte stor pris på. Groft sagt består et babyshower af tre ting:

  • Det forudgående
  • Det praktiske
  • Det sjove

Det forudgående omhandler alt det koordinerende, som du skal have styr på. Det praktiske omhandler borde, stole, sted, pynt osv. Det sjove dækker over de tiltag, som kan gøre dagen ekstra unik.

Babyshower

Det forudgående – planlægningen

Du har besluttet, at du vil afholde et babyshower for en særlig person. Så langt så godt. Nu skal du tænke på følgende:

  1. Hvornår skal det afholdes?
  2. Hvem skal med?

1) Hvornår skal det afholdes?

Først og fremmest skal du finde en passende dato. Normalt er det ikke det store problem, men udfordringer ved et babyshower er, at hovedpersonen ikke må vide noget. Et babyshower er oftest en surprise-fest. Så tænk for Gud skyld på, hvordan du kan fastholde overraskelsesmomentet.

Hvis du er kæreste eller ægtefælle til hovedpersonen er planlægningen til at overkomme. Aftal eventuelt med dine forældre eller svigerforældre, at de skal invitere til frokost. Er du ven eller veninde er det lidt sværere. Vores råd er, at du tager fat i kæresten/ægtefællen og får denne person til at planlægge en fiktiv begivenhed med hovedpersonen. I begge tilfælde skal du huske, at overraskelsen ofte indbefatter et pyntet hus eller lejlighed, som hovedpersonen kommer hjem til. Derfor skal du have personen væk hjemmefra. Endnu engang er aftalen ved forældrene eller svigerforældrene en virkelig nem og god idé.

2) Hvem skal med?

Det gode ved planlægningen af denne “babyfest” er, at det ikke er en fest, der skal vare til langt ud på natten. Nogle gange er det bare et par timer ved middagstid. Derfor er der stor chance for, at mange kan komme med i et vis tidsrum. Hvem skal man så invitere? Her skal du vende vores sidste råd 180 grader om: Er du kæreste/ægtefælle kan du med rette tage fat i din kærestes/kones bedste veninde og lade hende stå for invitationerne. Er du veninde kan du samle alle de andre veninder. Bare husk, at der også kan være et par veninder uden for jeres vennekreds. Derudover skal du overveje, om der er andre personer, som kan give mening at invitere: Kolleger? Studievenner? Du må heller ikke glemme familien. Det er meget almindeligt, at man inviterer den tætte del af familien: Mor, bedstemor, søster og svigermor. Et sidste råd må være, at du skal passe på med størrelsen. Et babyshower er ikke en af de fester, hvor flere gæster nødvendigvis er bedre end få gæster. Det handler om at få de personer med, som har stor betydning for hovedpersonen.

Det praktiske (1) – Serviceudlejning

Serviceudlejning er en af de ting, som vi kan hjælpe med til babyshower. Vi nævner serviceudlejning som noget af det første, fordi serviceudlejning typisk er sådan noget, man glemmer til et babyshower. I TommyTelt har vi alle slags tallerkener, alle slags glas og ALT tilbehør, når det kommer til serviceudlejning. Noget meget fordelagtigt ved vores serviceudlejning er, at vi gerne kommer og henter opvasken – så du slipper.

Foruden serviceudlejning skal du også styr på selve stedet. Hvor skal festlighederne finde sted? Det vil typisk være hjemme ved hovedpersonen selv. Overraskelsesmomentet bygger nemlig på, at det er personens eget hjem, der pludselig er forvandlet til en babyfest. Serviceudlejning er netop genialt, så du ikke behøver at bekymre dig om, hvorvidt der er glas, tallerkener og bestik nok i hovedpersonens hjem. I TommyTelt hjælper vi også gerne med borde og stole – vi kan stå for ALT det praktiske.

serviceudlejning

Det praktiske (2) – Babyshower-pynt

Babyshower-pynt er nok én af de vigtigste dele til et babyshower. Til babyfesten behøver der ikke ske en masse; det er overraskelsen, der er i fokus. Hovedpersonen skal komme hjem til et hus eller en lejlighed fyldt med babyshower-pynt. Hjemmet skal være fyldt med blå eller lyserøde balloner og servietter. Derudover skal hjemmet være dækket til af babyshower-pynt i form af sutter, bleer og hængende børnetøj.

I TommyTelt kan vi hjælpe med det babyshower-pynt, som gør hjemmet blåt eller lyserødt. Vi tilbyder alt fra heliumballoner til servietter og duge i de rigtige farver. Kom forbi vores showroom, så kan vi give dig et eksempel på babyshower-pynt og opdækningen.

Det sjove – Underholdning

Til et babyshower er det hyggeligt med lidt let underholdning. I TommyTelt elsker vi god underholdning, så selvfølgelig er vi nødt til at fremhæve, at underholdningen stadig er vigtig. Underholdningen behøver dog ikke være mere end et lille indslag fra en veninde.

  • En idé kan være: Quiz – Gæt fremtiden.

Legen går ud på, at du laver omtrent 10-15 spørgsmål til alle gæsterne, hvor de skal svare på spørgsmål om det kommende barn:

  1. Hvad tror du, barnet kommer til at hedde?
  2. Hvad tror du, barnet kommer til at veje?
  3. Hvad tror du, barnet vil arbejde med som voksen?
  4. Hvad tror du, barnet vil dyrke af sport?
  5. Hvem vil blive barnets idol?
    (og mange flere)

Quizzen kan anderledes også bestå af afprøvende spørgsmål til den kommende mor:

  1. Hvor mange bleer bruger en baby pr. år?
  2. Hvilken sans udvikler babyer først?
  3. Hvor mange knogler har en nyfødt baby?
  • En anden idé: Babytesten

Lad hovedpersonen gennemgå nogle afprøvelser, som får alle til at grine. Det kan eksempelvis være:

  1. Tidtagning af bleskift på dukke
  2. Reager hurtigt på babyalarm
  3. Blindsmagning af babymad

Det var i hvert fald et par klassiske og virkelig sjove idéer. Du er naturligvis også velkommen til at leje underholdning hos TommyTelt. Tag et kig på vores side med underholdning.

babyshower-pynt

Er du klar?

I ovenstående nåede vi end ikke at tale om maden. Vi vil derfor skynde os at slå et slag for kagen. Tag fat din lokale bager og få lavet en helt unik kage med lidt symbolsk pynt.

Vi håber, at du har fået lidt inspiration til den perfekte babyshower. Hvis du har brug for hjælp, så husk at vi har ALT til festen. Ring til os, hvis du vil booke en tid eller stille et spørgsmål: + 45 70 22 83 88. Du kan også skrive til: kontakt@tommytelt.dk

Hvis du vil have inspiration til barnedåben, har vi også lavet en spiselig gennemgang af “festen”. Find den her.

TommyTelt – Vi har ALT til festen