Barnedåb?

Her er et bestillings-eksempel til en hyggelig barnedåb:

Sammensæt din egen bestilling her

Eller lad os hjælpe: +45 70 22 83 88. Vi ved, hvad – og hvor meget – du skal bruge til en barnedåb.

barnedåb-tommytelt

Hold en hyggelig barnedåb

Skal I holde barnedåb? Det er lettere sagt end gjort. Selvom festens midtpunkt måske ikke tænker så meget over egen dåbsfest, så er der en kutyme for at gøre lidt ekstra ud af en barnedåb. Klassikeren lyder:

  • Drengen skal have en blå fest
  • Pigen skal have lyserød fest

Har I nogle helt andre præferencer og ønsker, så skal I endelig føre dem ud i livet. Vi kan kun bevidne om, hvad vores kunder oftest søger, når de leder efter ting til deres kommende barnedåb. For at danne overblik har vi samlet en lille tjekliste, som I selv kan bruge til at planlægge dåbsfesten. I skal huske:

  • Dato
  • Gæster
  • Placering – inkl. borde og stole
  • Mad, drikke og service
  • Barnedåbspynt
  • Let underholdning

barnedåb-drengDe basale beslutninger

Før I skal beslutte, hvad der skal ske på dagen, skal I først og fremmest have styr på de grundlæggende rammer forud for barnedåben.

  • Dato

Tidspunktet for dåben har selvfølgelig også indflydelse på den efterfølgende dåbsfest. Det er ligeledes forskelligt, om kirken giver én dato eller flere mulige datoer i den pågældende måned. En helt anden faktor er også, at det har betydning for festen, om dåben eksempelvis afholdes om sommeren eller om vinteren.

  • Gæster

I skal vurdere, hvem der skal med til dåben. Oftest siger man, at alle er velkommen i kirken, så de perifere dele af familien eller venneflokken også kan være med. Når I har besluttet, hvem der skal inviteres med til selve dåbsfesten, har I et godt pejlemærke. I kan nu overveje placering, mad, dåbspynt og så videre. Der er stor forskel på at holde en dåbsfest for 10, 30 eller 60 gæster.

  • Placering

I skal vælge en placering. Når I kender datoen og antallet af gæster, skal I vælge en placering. Skal I holde barnedåb derhjemme? Vil I leje et lokale – eller vil I leje et telt? I TommyTelt har vi udlejet mange telte til barnedåben. Vi hører ofte, at det giver mening for dem, der vil holde dåbsfesten i baghaven, så der er plads til lidt flere gæster.

“Er det ikke besværligt?”

Nej, vi hjælper nemlig gerne med op- og nedtagning af telt, med udlejning af service og med pynt til hele festen. Faktisk henter vi også opvasken, så du ikke skal røre en finger. Desuden kan I også leje borde, stole og alt tilbehør. Det blev lidt reklamerende, men skal bare understrege, at et telt kan være en god løsning.

De praktiske beslutninger – serviceudlejning etc.

Næste trin er at finde ud af, hvad I gør med serviceudlejning, mad og drikkevarer. Hvor meget skal I købe? Hvor meget bestik skal I bestille ved serviceudlejning? Hvad gør I med drikkevarer? Det er sådanne spørgsmål, som besvares på dette stadie.

Der er flere og flere, som vælger at holde barnedåben derhjemme i stuen eller i et telt i baghaven. Det er jo helt fantastisk, men det skaber dog et behov for serviceudlejning. De færreste har glas, bestik og tallerkener nok til mere end et dusin. I så fald bliver det oftest en sjov blanding af ølkrus, kaffekopper og vinglas. I stedet skal man overveje serviceudlejning. Det koster ikke alverdens, og du kan selv sammensætte forskellige glas, tallerkener, skåle med mere. Vi er selvfølgelig fortalere for vigtigheden i serviceudlejning, da vi selv udlejer service til fester. I TommyTelt har vi hundredvis af forskellige muligheder, og vi tager endda opvasken efter festen. Se vores serviceudlejning her.flag-børnefødselsdag

  • Mad og drikke

En af de måske vigtigste valg, der skal tages til dåbsfesten er, hvad I skal servere. Buffet må siges at være et hyppigt valg, da det efterlever alle de forskellige mennesker, som kommer til en barnedåb. Alternativt kan man også vælge selv at grille eller eventuelt bestille en pølsevogn. Noget helt andet er kagen. Det er de færreste, som ikke krydrer den søde begivenhed med en mindst lige så sød kage. Vores anbefaling er, at du tager fat i den lokale bager og får dem til at lave en flot og fyldig lagkage, hvor barnets navn fremgår. I TommyTelt udlejer vi også en isbar med alt tilbehør, hvilket kan være et supplement eller alternativ til kagen.

Drikkevarer er mindst lige så vigtige til dit barnedåb. Kaffe og the er vejen frem. En barnedåb holdes ofte om formiddagen eller til middag. Derfor er kaffe og the en stensikker klassiker, som går rigtig godt i spænd med kagen. Vi udlejer både kaffemaskiner og store termokander. Vores serviceudlejning indeholder selvfølgelig også flere forskellige krus. Foruden kaffe er det også en god idé med lidt øl og sodavand. Her kan I vælge at købe et par rammer øl og sodavand. I er også være velkomne til at leje et lille fadølsanlæg hos os. Og I kan såmænd også købe sodavand hos Tommytelt.

Som alt andet, er det 100% op til jeres selv, om I vil leje/købe hos os eller ej, men I skal da have muligheden.

De sjove beslutninger – ‘borddækning barnedåb’ m.m.

‘Borddækning barnedåb’ må være en af de sjoveste kategorier, når man skal arrangere en barnedåb. Det samme gælder underholdningen.

  • ‘Borddækning barnedåb

Hvordan skal der pyntes op? Til en barnedåb er det traditionelt at vælge et lyserødt tema eller et blåt tema. På den måde danner I rammerne for festens forventninger. Lad os sige, at I vælger i et lyserødt tema. I så fald kan I næsten ikke få nok lyserødt i bordopdækningen. Derudover kan den lyserøde farve gå igen i alt fra kage til balloner. Der er dog et lille men. Det er en god idé at have nogle supplerende farver, så der kommer nuancer og dynamik i det lyserøde rum. Eksempelvis kan I vælge hvide servietter, som ligger på den lyserøde dug. Det samme gælder bordkortene. I kan også vælge blomster i andre supplerende farver. 

Derudover er det altid en god idé at vælge mindste to forskellige farver, når vi taler balloner. Det handler i bund og grund bare om at kombinere farverne, så det hele stadig fremstår lyserød – men på en balanceret måde.

barnedåb-pige

I TommyTelt elsker vi ‘Borddækning barnedåb’. Vi har masser af forskellige servietter, duge og balloner med helium. Derudover har vi pynt i hele farvepaletten. Derfor vil vi hjertens gerne hjælpe jer med netop borddækningen. Kom forbi vores showroom, så kan I se de mange pynte-muligheder. Her kan vi også snakke om, hvad vi ellers kan hjælpe med til jeres barnedåb (i forhold til tjeklisten). Book en tid.

  • Let underholdning

Det er vigtigt at tænke over underholdningen – eller fravalget af samme. Vigtigt: Husk, at gaveoppakning tager meget af tiden. Derfor er der ikke plads til mere end én til to sange eller taler. Det afhænger selvfølgelig af, hvor lang jeres barnedåb skal være, men typisk slutter en barnedåb tidligt. Vi foreslår højst, at I har noget bagvedliggende underholdning med. Det kan eksempelvis være en lille hoppeborg (a la denne), som børnene kan lege på, når det bliver lidt for kedeligt at sidde ved bordet.

Vi står klar til at arrangere dåbsfesten

Vi håber, at I fik lidt inspiration til jeres barnedåb. Det er slet ikke nogen hemmelighed, at vi meget gerne vil hjælpe. I TommyTelt har vi hjulpet med ALT til barnedåben i flere årtier. Derfor ved vi, hvad festen skal indeholde fra A-Z.

Book en tid i vores showroom, så tager vi en snak om alle jeres ønsker til den perfekte barnedåb. Hvis I har spørgsmål, kan I også altid kontakte os på:

Tlf.: + 45 70 22 83 88
Mail: kontakt@tommytelt.dk

TommyTelt – Vi har ALT til barnedåben